לשיחת ייעוץ מלאו הפרטים

X

איך לבחור רופא מומחה ליישור שיניים?

מה צריך לבדוק כשבוחרים באורתודונט ליישור שיניים? למה עדיף לבחור ברופא מומחה לאורתודונטיה? כל הפרטים.

לטיפול האורתודונטי השפעה גדולה על הביטחון והדימוי העצמי, כי חיוך יפה הוא כרטיס הביקור שלנו. הטיפול שייעשה, ישפיע לא רק על השיניים הישרות בסופו, אלא על החיוך שיתקבל ועל מבנה הפנים בכלל. התוצאה הזו תלווה אותך לשנים רבות. כשאנחנו בוחרים להתחיל טיפול, למעשה אנחנו מפקידים את הפנים שלנו בידי הרופא המטפל. לכן, חשוב שיהיה רופא מומחה בעל ניסיון מוכח בטיפול במקרים דומים, על מנת להגיע לתוצאה מושלמת.

לפי החוק בישראל, כל רופא שיניים יכול לבצע יישור שיניים, אבל יש הבדל מהותי בין רופא שיניים כללי לבין רופא שיניים שזכאי לתואר מומחה באורתודונטיה (יישור שיניים). כדאי להדגיש שלמרות שרופא השיניים הכללי יכול לבצע יישור שיניים, לפי החוק אסור לו להציג או לפרסם את עצמו כ"רופא מומחה ליישור שיניים" או כאורתודונט. אז למי מותר? לרופא שעבר התמחות מיוחדת וקיבל תואר של מומחה באורתודונטיה.

מיהו מומחה באורתודונטיה?

מומחה ליישור שיניים ולסתות (אורתודונטיה) הוא רופא שיניים שלמד רפואת שיניים במוסד אקדמי מורשה ובנוסף, עבר הכשרה של כ-4 שנים נוספות בתכנית התמחות של מוסד שמוכר על ידי המועצה המדעית של ההסתדרות לרפואת שיניים. בתום ההכשרה הוא עובר בחינות התמחות מטעם משרד הבריאות ורק אחרי שעובר אותן בהצלחה הוא מקבל את תואר המומחה מטעם משרד הבריאות.
במהלך שנות ההתמחות, הרופאים לומדים במשרה מלאה ונחשפים למגוון רחב של מטופלים ושיטות טיפול.

איך מבררים אם רופא השיניים הוא גם אורתודונט מומחה ביישור שיניים?

רופאים שהם מומחים באורתודונטיה (יישור שיניים ולסתות) מופיעים באתר האגודה האורתודונטית הישראלית בקטגוריה: "חברי האגודה – מומחים ליישור שיניים ולסתות". ניתן גם לגלוש לאתר משרד הבריאות, להקליד את שם הרופא ולקבל את כל הפרטים, כולל מועד קבלת הרישיון (בהתאם ניתן לחשב כמה שנות ניסיון יש לרופא).

רישיון מומחה יישור שיניים

כל מומחה שעובר, כאמור, בהצלחה את הבחינות, יקבל תעודה מטעם משרד הבריאות והמועצה המדעית של הסתדרות רופאי השיניים ובה מופיע מספר רישיון מומחה. בדרך כלל התעודה תהיה תלויה בקליניקה של הרופא ועל גבי החותמת של הרופא יופיע, בנוסף למספר רישיון הרופא, גם מספר רישיון מומחה (מ.ר.מ.).

מה עוד כדאי לבדוק על מנת לבחור את הרופא?

כדאי לשאול חברים, שכנים ובני משפחה. המלצות אישיות הן היעילות והאותנטיות ביותר. ניתן גם למצוא המלצות וחוות דעת באתר האינטרנט של הרופא וברשתות החברתיות.
בנוסף, כדאי להתייעץ עם רופא השיניים הכללי שלכם, הוא בוודאי מכיר וידע להמליץ לכם על רופא מומחה המתאים לכם.
לניסיון של האורתודונט ישנה חשיבות רבה. הניסיון מתבטא במספר השנים שהרופא עבד ובמספר המטופלים שעברו תחת ידו.
לבסוף, היות והטיפול האורתודונטי נמשך תקופה ארוכה של מספר חודשים או שנים, הגישה והיחס האישי של הרופא וצוות המרפאה יהפכו את חוויית הטיפול להרבה יותר נעימה ומוצלחת.

האם כל אורתודונט מטפל בקשתיות שקופות?

אורתודונט המטפל בקשתיות שקופות, בנוסף על היותו מומחה, עובר הכשרה נוספת בטיפול בשיטה. כדי להגיע לתוצאה אופטימלית, קיימת חשיבות רבה לרמת הניסיון של הרופא בטיפול בקשתיות שקופות, המתבטאת במספר המקרים בהם טיפל. למשל, בשיטת אינוויזליין הפופולארית ביותר בתחום, ניתן לראות באתר החברה את דירוג הרופאים המטפלים בשיטה על סמך הניסיון שלהם. הדרגה הגבוהה ביותר היא דרגת DIAMOND שבה נמצאים כ- 5% בלבד מהרופאים שהוסמכו לטפל בשיטה.

מה משפיע על מחיר הטיפול האורתודונטי?

ככל שהרופא יהיה מומחה בעל ניסיון רב יותר, יש לשער שמחיר הטיפול ישקף את רמתו המקצועית ואת שנות הניסיון המרובות שלו. ככלל, חשוב לזכור שהטיפול האורתודונטי הוא טיפול ממושך. יישור שיניים הוא תהליך שנמשך לפחות חצי שנה ובדרך כלל יותר. במהלך הטיפול יש להגיע לביקורת אצל האורתודונט בתדירות משתנה: ביישור שיניים שקוף צריך להגיע בממוצע אחת לחודשיים, בטיפולים אחרים צריך להגיע בתדירות גבוהה יותר. זאת ועוד: גם לאחר שהטיפול הסתיים והתוצאה (שיניים ישרות ויפות, כמובן) הושגה, יש להגיע לביקורות כדי לבדוק שהמצב תקין, שלא חלה נסיגה, שאין תזוזת שיניים וכדומה.

קיים הבדל במחיר הטיפול במרפאות הציבוריות של קופות החולים לבין מחיר הטיפול במרפאות פרטיות. הבדל זה נובע מכך שבמרפאות הפרטיות ניתן יחס אישי יותר, והזמן המוקדש לכל מטופל ומידת המעורבות של הרופא המומחה במהלך הטיפול גדולים יותר.

לסיכום, המחיר הסופי של הטיפול תלוי במספר גורמים: הבעיה האורתודונטית שבה אנו מטפלים, סוג המכשור, סוג המרפאה ומעל הכל, רמת המומחיות של הרופא המטפל.

*הכתבה מנוסחת, מטעמי נוחות בלבד, בלשון זכר אבל היא מתייחסת לרופאים ורופאות וכך גם למטופלים ומטופלות

מומחה ליישור שיניים
יעל יעקבי
יעל יעקבי

ד”ר יעל יעקבי הינה מומחית לאורתודונטיה מעל 20 שנה, מטפלת בילדים ומבוגרים בשיטות חדישות ובמכשירים אסתטיים.

למאמרים נוספים

מנשך פתוח קדמי

מנשך פתוח (OPEN BITE)

אצל רוב האוכלוסייה, כאשר סוגרים את הפה, יש מגע בין כל השיניים בלסת אחת עם השיניים שבלסת הנגדית. כך מתאפשרת

באיזה גיל אפשר להתחיל יישור שיניים

באיזה גיל אפשר להתחיל?

הכל אודות טיפול אורתודונטי מוקדם בילדים מרבית הטיפולים האורתודונטיים נעשים בגיל ההתבגרות, לרוב בגילאי 12-14. הסיבה לכך היא שזהו הגיל