לשיחת ייעוץ מלאו הפרטים

X

הוראות לטיפול בקשתיות שקופות Invisalign

התחלנו את המסע לעבר החיוך החדש שלכם 😁

הכנו עבורכם רשימת הנחיות

זכרו, משך הטיפול והתוצאות שיביא תלויים במידה רבה בכם ובהקפדה על הכללים המצורפים. בכל שאלה, ניתן להתקשר למרפאה ולקבל הנחיות נוספות.

הרכבה והחלפת קשתיות​

  • ​הרכבת והחלפת קשתיות (22/7) – יש להרכיב את הקשתיות 22 שעות ביממה. יש להסירן בזמן האוכל ועל מנת לצחצח שיניים. הקשתיות מוחלפות לרוב כל 7-14 ימים, לפי ההנחיות שקיבלתם במרפאה. לפני המעבר לקשתית הבאה, יש לוודא שהקשתית יושבת עד הסוף ושהשיניים ממלאות את הקשתית.
  • ​אחסון הקשתיות בקופסה – מומלץ תמיד להניח את הקשתיות בקופסא שקיבלתם לשמור עליהן. הקשתית עלולה להתעוות בחשיפה לחום ולכן הקפידו להרחיק אותן ממקור חום או מקרינת שמש ישירה. 
  • ​שמירת הקשתיות שנעשה בהן שימוש – יש לשמור את כל הקשתיות, גם אלו שכבר סיימתם את השימוש בהם. יש להביא לכל ביקור במרפאה את התבניות של המאחזים (attachment template) וכן מספר סטים של קשתיות קדימה.

התנהלות עם קשתיות

  • ​הסרה לפני אכילה ושתייה – יש להסיר את הקשתיות לפני האוכל ולפני שתייה של כל משקה שאינו מים, זאת כדי למנוע עיוות והכתמה של הקשתיות.
  • ​ניקוי קשתיות – ניתן לנקות את הקשתיות בעזרת מברשת שיניים עם סיבים רכים ומעט משחת שיניים. לאחר הצחצוח יש לשטוף את הקשתית במים קרים. 
  • ​צחצוח שיניים – את השיניים יש לצחצח לפחות פעמיים ביום, עדיף לאחר כל ארוחה ולפני החזרת הקשתיות לפה. חשוב במיוחד לצחצח היטב לאחר אכילה או שתיה של מאכלים ומשקאות המכילים חומרי צבע/תבלינים בכדי למנוע צביעה של הקשתיות. חשיפה של השיניים לסוכרים וחומצות ואי שמירה על צחצוח קפדני עלולים לגרום לפגיעה בשיניים ו/או ברקמות התומכות (עששת, מחלת חניכיים ושינויי צבע בשיניים).
  • ​תופעות שכיחות לאחר החלפת קשתיות – בהרכבת הקשתיות הראשונות וכן בכל החלפה של קשתיות, מופעל לחץ על השיניים, והוא הגורם לתזוזה של השיניים במהלך הטיפול. תתכן רגישות בשיניים, הפרשת רוק מוגברת, קושי בדיבור ורגישות או שפשוף בחניכיים, בלחיים ובשפתיים. בדרך כלל תופעות אלה חולפות תוך מספר ימים. במידה ושולי הקשתית חדים, ניתן לשייף אותם בעדינות עם פצירת ציפורניים.

עזרים לטיפול

  • ​Attachments – בדרך כלל יש צורך בהדבקת מאחזים (attachments) על חלק מהשיניים לצורך שליטה בתנועות השיניים ואחיזה של הקשתיות. בחלק מהמקרים יש צורך בשינוי צורת השיניים ע"י שיוף או ליטוש. לעיתים יש צורך בעזרים משלימים כגון כפתורים מודבקים, שימוש בגומיות אלסטיות או מכשירים נוספים.
  • ​נשכנים – בחלק מהמקרים ניתנים נשכנים (chewies). יש להשתמש בהם כפי שהוסבר לכם במרפאה, בדרך כלל חמש דקות בבוקר וחמש דקות בערב. השימוש בנשכנים מבטיח התאמה טובה של הקשתיות לשיניים ומשפר את תגובת השיניים.
אינווזלין
יעל יעקבי
יעל יעקבי

ד”ר יעל יעקבי הינה מומחית לאורתודונטיה מעל 20 שנה, מטפלת בילדים ומבוגרים בשיטות חדישות ובמכשירים אסתטיים.