לשיחת ייעוץ מלאו הפרטים

X

האם טיפול אורתודונטי בקשתיות שקופות מתאים לטיפול בבני נוער?

לטיפול האורתודונטי בקשתיות שקופות (INVISALIGN) ישנם יתרונות רבים עבור בני הנוער. בשנים האחרונות, רבים מהם בוחרים לעבור את הטיפול בדרך זו. בכתבה שלפניכם נעמוד על הסיבות לכך.

בישראל של המאה ה 21,  רוב בני הנוער עוברים יישור שיניים. כולנו התרגלנו לראות בני נוער עם "ברזלים" או "גשר" בשיניים כמאפיינים של הגיל. בשנים האחרונות יותר ויותר בני נוער בוחרים לטפל באמצעות קשתיות שקופות במקום ה"גשר" המתכתי.

אצל רוב הילדים, השיניים מסיימות להתחלף בגיל 12-14. זהו זמן מתאים לטיפול אורתודונטי, גם בגלל שכל השיניים הקבועות כבר בקעו, וגם בגלל שעדיין קיימת גדילה בגיל זה, שיכולה להיות מנוצלת לטובת הטיפול עצמו. טיפול נכון בגיל זה נותן תוצאה טובה ויפה, שנשמרת לאורך המשך החיים ונותנת חיוך יפה עם שיניים ישרות, התורמים לביטחון העצמי.

מהם היתרונות בטיפול בקשתיות שקופות עבור בני הנוער?

1. אסתטיקה

הקשתיות השקופות הן כמעט בלתי נראות, ומאפשרות לעבור טיפול יישור שיניים באופן דיסקרטי. כך בני הנוער יכולים לעבור את הטיפול מבלי למשוך הרבה תשומת לב למכשירים שמודבקים על השיניים, כדוגמת ה"גשר" המתכתי. נקודה זו חשובה במיוחד בגיל ההתבגרות, בו המודעות למראה החיצוני תופסת משקל רב.

2. נוחות

הקשתיות נוחות יותר לשימוש בהשוואה לגשר המתכתי, היות והן חלקות ולא גורמות לפציעה או שפשוף בחניכיים ובלחיים. כמו כן, הלחץ המופעל על ידי הקשתיות על השיניים עדין יותר, והטיפול פחות כואב. יש פחות צורך בטיפולי חירום, היות ואין סכנה של חוטים דוקרים או סמכים ("קוביות") שהשתחררו.

3. משך הטיפול ומספר הביקורים במרפאה

יתרון נוסף בטיפול בקשתיות הוא קיצור משמעותי במשך הטיפול (בממוצע כחצי שנה קצר יותר). כמו כן, תדירות הביקורים במרפאה קטנה יותר, ונדרשים פחות ביקורים, דבר המקל על בני הנוער והוריהם.

4. אכילה וצחצוח שיניים

הקשתיות השקופות ניתנות להסרה בקלות, והן מוסרות בעת אכילה וצחצוח. נתון זה מאפשר לבני הנוער העוברים טיפול להמשיך לאכול כרגיל, ואין צורך להימנע מאכילה של מאכלים דביקים וקשים, כמו בטיפול בגשר מתכתי. ניתן לצחצח שיניים בקלות ולהשתמש בחוט דנטלי ללא הפרעה, וזה מקל על המטופלים בשמירה על היגיינה מצוינת לאורך הטיפול כולו.

5. שימוש בכלים דיגיטליים במהלך הטיפול

הטיפול בקשתיות שקופות מבוסס על טכנולוגיה דיגיטלית מתקדמת ביותר, הן במהלך תכנון הטיפול על ידי האורתודונט והן במעקב אחר התקדמות הטיפול. הטיפול כולל סדרה של קשתיות המוחלפות באופן עצמאי ע"י המטופלים בבית, שבהדרגה גורמות לתזוזה של השיניים למקום הרצוי. בני הנוער יכולים לראות את התזוזה ושיפור החיוך תוך כדי תנועה, מה שנותן מוטיבציה לשיתוף פעולה. סריקות בתלת מימד מאפשרות מעקב דיגיטלי מדויק אחר התקדמות הטיפול.

6. פעילויות וספורט

ה"גשר" המתכתי המסורתי מהווה מגבלה לנוער העוסק בספורט כיוון שקיימת סכנה לפציעה וחבלות בזמן אימונים ומשחק. מגבלה זו משמעותית בעיקר אצל בני נוער העוסקים בספורט תחרותי, שלהם שגרת אימונים צפופה. היתרון בקשתיות השקופות, שהסכנה לפציעה קטנה יותר, ואף ניתן להסיר אותן בזמן הפעילות.

לסיכום

לטיפול האורתודונטי בקשתיות שקופות יש יתרונות רבים ומשמעותיים ביחס לטיפול בשיטה המסורתית ("גשר" מתכתי), אולם נדרש שיתוף פעולה בהרכבת הקשתיות.

חשוב לציין כי הבחירה בשיטת הטיפול המתאימה ביותר עבור המטופל צריכה להיעשות לאחר בדיקה ואבחון של אורתודונט מומחה. קיימת חשיבות רבה לניסיון של הרופא בטיפול בקשתיות שקופות בבני נוער. 

*ד"ר יעל יעקבי הינה אורתודונטית מומחית למעלה מ 25 שנה, עם ניסיון רב ואלפי מטופלים. היא בעלת דרגת DIAMOND מטעם חברת INVISALIGN.

קשתיות שקופות
יעל יעקבי
יעל יעקבי

ד”ר יעל יעקבי הינה מומחית לאורתודונטיה מעל 20 שנה, מטפלת בילדים ומבוגרים בשיטות חדישות ובמכשירים אסתטיים.

למאמרים נוספים

יישור שיניים שקוף

4 שיטות יישור שקוף

יישור שיניים שקוף מאפשר לעבור את תהליך יישור השיניים באופן אסתטי ודיסקרטי, שאינו נראה לעין. ישנן מספר שיטות ליישור שיניים