אמרו לי שהילד צריך יישור שיניים מוקדם — איך יודעים אם באמת צריך להתחיל עכשיו או לחכות?
אחת ההתלבטויות הנפוצות אצל הורים מתחילה במשפט: "אמרו לנו להגיע לאורתודונט בגיל צעיר, אבל הילד עדיין קטן. זה לא מוקדם
אחת ההתלבטויות הנפוצות אצל הורים מתחילה במשפט: "אמרו לנו להגיע לאורתודונט בגיל צעיר, אבל הילד עדיין קטן. זה לא מוקדם
הרבה אנשים מסיימים יישור שיניים וחושבים שהסיפור הסתיים. אבל כמה שנים אחר כך מופיעה צפיפות קטנה, שן שמסתובבת או שינוי
הרבה מטופלים בגיל מבוגר יותר מניחים שהאפשרות ליישור שיניים כבר לא קיימת בגלל טיפולים קודמים. הם השקיעו בכתרים, ציפויים או
מעט מאוד מילים מלחיצות מטופלים כמו "עקירה". ואז מגיעה ההתלבטות הגדולה: שני רופאים, שתי המלצות שונות לחלוטין. חשוב להבין ששתי
הרבה מטופלים מגיעים היום כשהם כבר בטוחים שהם רוצים קשתיות שקופות. זה נראה אסתטי, נוח ופחות בולט. אבל השאלה החשובה
מטופלים רבים מגיעים לפגישה הראשונה, מבצעים צילום פנורמי ותוהים למה בכלל צריך אותו. מבחינתם השיניים נמצאות מול העיניים: רואים שהן
אחד הדברים שמרשימים מטופלים בפגישה הראשונה הוא הסריקה הדיגיטלית. פתאום רואים את השיניים על המסך בתלת־ממד, אפשר לסובב אותן מכל
לפעמים הורה מגיע לבדיקה שגרתית ומקבל תשובה שלא ציפה לה: "יש שן שלא בקעה כמו שצריך". באופן טבעי מתחילות שאלות
הורים רבים מגלים פתאום שהשיניים התחתונות של הילד נמצאות לפני העליונות. חלקם לא בטוחים אם מדובר רק בעניין אסתטי, ואחרים
הורים רבים חושבים שנחירות, שינה עם פה פתוח או נשימת פה הם רק הרגל זמני שיעבור עם הזמן. אבל לפעמים
מטופלים רבים בגילאי 35–60 מגיעים עם רצון ליישר שיניים, אבל יחד עם זה גם עם חשש נוסף: "יש לי נסיגת
זו אחת השאלות שמטופלים כמעט תמיד שואלים בלחש: "אני כבר רואה שהחניכיים ירדו קצת… יישור שיניים יכול להחמיר את זה?"
הרבה אנשים מסיימים יישור שיניים ומרגישים שסוף סוף הגיעו לקו הסיום. אבל כמה שנים אחר כך הם מעבירים את הלשון
אחת השאלות הנפוצות ביותר אחרי סיום טיפול היא: "אוקיי, מתי אפשר להפסיק עם הריטיינר?" הרבה אנשים מניחים שהריטיינר הוא שלב
אחד הדברים שמלחיצים מטופלים בתחילת טיפול הוא התחושה שמשהו אינו רגיל. פתאום יש לחץ בשיניים, רגישות בזמן אוכל או תחושה
הרבה מטופלים מגיעים עם תאריך בראש. לפעמים זו חתונה, לפעמים בר או בת מצווה, גיוס, צילומים חשובים או מעבר לחו"ל.
הרבה אנשים מגיעים בגיל 40 או 50 עם מחשבה שהם היו רוצים לשפר את החיוך, אבל מיד מוסיפים משפט כמו:
יש מטופלים שמרגישים לא נעים לבקש חוות דעת נוספת. הם חוששים שזה ייראה כאילו הם לא סומכים על הרופא או
זו אחת השאלות שמעסיקות הרבה מטופלים, גם אם לא תמיד שואלים אותה בקול. חלק חוששים שהפנים ישתנו יותר מדי, ואחרים
מטופלים רבים רואים את ההדמיה הראשונה ומתרגשים. על המסך מופיעה תוצאה מסודרת, השיניים נראות ישרות והחיוך נראה מושלם. אבל אז