לשיחת ייעוץ מלאו הפרטים

X

חיוך יפה הוא המפתח לפנים יפות

כולנו מכירים גברים ונשים שכמעט ולא מחייכים או מחייכים רק בפה סגור וזאת מפני שהם מתביישים לחשוף מראה שיניים לא אסתטי שגורם להם מבוכה. יישור שיניים יכול להחזיר להם את החיוך לפנים

כולנו מכירים נשים, גברים ובני נוער שממעטים לחייך או מחייכים בפה סגור. לפעמים זה נראה לנו משונה שהם מקפידים באדיקות, תרתי משמע, לשמור על השפתיים סגורות ובעיקר כאשר הם מצטלמים. וכל זאת למה? מפני שהם מתביישים. הם חוששים שיראו להם את… השיניים. 

בעשור האחרון התופעה גוברת במיוחד לאור התקופה בה אנחנו חיים, תקופה עתירת חשיפה וצילומים שמתפרסמים ברשתות החברתיות, לעיני כל. 

אנחנו מצטלמים יותר, מצולמים יותר ותמונות פנים מתפרסמות באופן הרבה יותר קבוע מאשר בעבר. החשיפה של צילומים ברשתות חברתיות כגון פייסבוק, אינסטגרם וטיקטוק הם דבר יומיומי שחושף אותנו לעיני כל.

כתוצאה מהחשיפה המוגברת, אנשים רואים את עצמם מקרוב ולא תמיד אוהבים את מה שהם רואים. בהתאמה, הדרישה האסתטית עולה, הן  של הפנים בכלל והן של החיוך בפרט. 

יתרה מזאת, חשיפת יתר ברשתות החברתיות מחדדת עוד יותר את הרצון של האנשים לחיוך מושלם באופן כמעט לא טבעי: ישר מאוד, לבן מאוד, שמבטא מבחינתם חלום למראה זוהר.

אצל ילדים ובני נוער חיוך יפה ושיניים ישרות משפרים מאוד את הדימוי העצמי, התורם לתחושת הביטחון.

מה מפריע לחיוך להיות מושלם?

ישנם גורמים רבים לחיוך לא מושלם. העיקריים שבהם הם לרוב: שיניים בגודל לא רגיל (גדולות או קטנות באופן חריג), מבנה לקוי של השיניים מבחינת הצורה שלהן, שיניים עקומות, רווחים בין השיניים או שיניים צפופות העולות אחת על השנייה, או חוסר שיניים מולד.

למה בעצם חשוב לחייך?

החיוך הוא לא רק תוצאה של הנאה. מחקרים מראים שכאשר אנחנו מחייכים ומפעילים את שרירי ההבעה בפנים, משתחררים  אנדורפינים במוח. אלה חומרים כימיים (נוירוטרנסמיטורים המצויים באופן טבעי במוח ומופרשים מבלוטת יותרת המוח) שגורמים לנו להיות שמחים. כלומר, זהו מעגל קסמים. הצחוק משחרר את האנדורפינים במוח, ואלה גורמים לנו לתחושה של שמחה והנאה, שגורמת לנו לחייך ולצחוק.

חיוך מושלם לקראת אירוע חשוב

אנשים רבים מחליטים ליישר את השיניים לפני אירוע גדול בחייהם: זו יכולה להיות חתונה (שלהם או של בן/בת שמתחתנים), בר מצווה של הבן, בת מצווה של הבת, הרצאה רבת משתתפים ואפילו כנס מחזורים שבו הם רוצים להיראות במיטבם ולהרשים את כולם. 

כל אלה מהווים טריגר לשינוי. בבדיקה המקיפה שנעשית במרפאה צריך להחליט האם האסטרטגיה של הטיפול היא דרך יישור שיניים או דרך שיקום וטיפולים אסתטיים (ציפויים, כתרים, הלבנה) או שילוב של אורתודנטיה יחד עם טיפולים אסתטיים.

בדרך כלל השלב הראשון יהיה יישור השיניים.  בסוף היישור השיניים ימוקמו במקום האופטימלי לצורך ביצוע שיקום בצורה טובה. לדוגמה, במצב של צפיפות שיניים קשה להכין ציפויים של השיניים לפני שמפזרים את הצפיפות ומעמידים את השיניים במקומן הרצוי.

יישור שיניים לקראת אירוע חשוב – כמה זמן מראש?

חשוב לדעת שיישור שיניים הוא בעיקרון תהליך ארוך שלא יימשך שבועות ספורים אלא מספר חודשים. ברוב המקרים יש צורך בכמה שלבים מכינים לטיפול עצמו, כמו צילומים, הכנת תכנית טיפול מפורטת וטיפולים מכינים כגון טיפולי חניכיים או סתימות לפי הצורך.אופטימלית רצוי להתחיל בטיפול לפחות חצי שנה ועדיף שנה לפני האירוע המתוכנן.

למרות הרצון להגיע לחיוך המושלם במהירות, אני ממליצה להימנע מקיצורי דרך הכרוכים בפגיעה בבריאות השיניים. אנשים לעיתים ממהרים לבחור באופציה המהירה של הכנת ציפויים לשיניים (למינייטים) כתחליף ליישור שיניים, ולא מבינים את ההשלכות של השחזה של שיניים בריאות, הנעשית לצורך הכנת הציפויים. יישור שיניים הוא אמנם תהליך ארוך יותר אבל תוצאותיו ילוו אתכם שנים רבות.

חיוך יפה
יעל יעקבי
יעל יעקבי

ד”ר יעל יעקבי הינה מומחית לאורתודונטיה מעל 20 שנה, מטפלת בילדים ומבוגרים בשיטות חדישות ובמכשירים אסתטיים.

למאמרים נוספים